About Me

My photo
aku... merantau jauh dari Pulau Pinang... mencari setitik ilmu untuk menjadikan aku seorang Penulis...

Monday, December 5, 2011

Suntikan Jiwa

Entahlah sesuai atau tidak tajuk pada entri aku kali ini... apa yang aku nak cerita sebenarnya ialah mengenai suntikan semangat yang aku dapat setelah puas menyelak dan membaca blog kepunyaan pensyarah aku... aku hanya meminjam sedikit dari kata - katanya kerana bagi aku kata - kata ini sangat sesuai untuk aku pada saat dan ketika ini juga. Walaupun kata - kata ini tidak diberikan kepada aku secara terus tetapi ketika aku membacanya seperti angin membawanya dan terus tersemat rapi di dalan hati dan sedikit sebanyak menjadi semangat untuk aku bergelar penulis. Kata - kata ini aku dapat sebenarnya dari blog pensyarah aku sendiri dan aku dengan tidak malu terus menyalin dan menjadi kata - kata ini prinsip di dalam hidupku... moga kata - kata ini juga memberi semangat kepada kalian semua. Inilah kata - kata yang menyuntik semangat aku...
"Kalau kau terus bersedia membuka hati mendengar kritikan, satu hari nanti kau akan terbang lebih tinggi" :).

Begitulah kata - katanya dan Insya-Allah akan aku gunakan kata - kata itu untuk terus kuat dan hadapi setiap cabaran pada masa akan datang sebagai PENULIS dengan jayanya. Cewah...

P/S : Puan saya mohon izin untuk mengunakan kata - kata yang Puan berikan pada seseorang untuk saya gunakan dalam kehidupan saya...

Saturday, December 3, 2011

MERABAN JIWA

Mengusir angin
Mendamba rindu,
Terkulai mencari serpihan hati
Agar bangkit dari lemah
Untuk melawan arus dan
Menogkah rasa
Menggelamkan dunia
Tiada batasnya!

Saturday, October 22, 2011

Rindu Merindu...

Mesti korang ingat aku di lamun cinta...=) Memang taklah, sebabnya sekarang bukan masa yang sesuai untuk aku bercinta...eh, bukan pasal cinta yang aku nak kongsikan tetapi lebih kepada soal kerinduan seorang anak untuk wira wirawati aku... Wira wirawati yang aku maksudkan tu korang kena bacalah entri aku dan entri aku kali ini, aku nak bercerita tentang betapa rindunya aku pada Mak dan Bapa aku yang bahagia di sana... Nun jauh di sana... Aku hanya mampu berhubung dengan mereka melalui doa - doa yang aku utuskan buat mereka... aku akan rasa dekat sangat dengan diorang setiap kali aku berdoa untuk kesejahteraan mereka di "istana" mereka... Moga bahagialah mereka disana... Sebenarnya banyak benda yang aku nak ceritakan kat mereka...tambah-tambah pengalaman aku sepanjang aku bergelar seorang pelajar iaitu ASWARA... Aku harap mereka bangga punya anak seperti aku... Kalau dulunya semua orang ingat aku tak punya masa depan tapi sekarang aku rasa masa depan tu dah macam ada depan aku ja... dah dekat...cuma tunggu aku ja untuk capai atau biar ja... Tiga tahun di ASWARA banyak mematangkan aku sebagai seorang insan... salah satunya aku belajar ialah yakin pada diri sendiri dan jangan terlalu mudah percaya pada orang... Rambut sama hitam tapi hati lain - lain... Moga - moga impianku untuk menjadi seorang PENULIS tercapai... Al - Fatihah buat ZAKARIA OTHAMAN dan SALMAH ISMAIL....

Saturday, April 9, 2011

SELAMAT HARI LAHIR MAK...

10 April 2011... Hari lahir mak tersyang yang ke 50tahun... mimi hadiahkan sekalung doa untuk Mak di sana... Mak... SELAMAT HARI LAHIR , semoga mak bahagia di sana bersama bapa... mimi kat sini sentiasa mengirimkan doa buat mak dan bapa di sana... mak...doakan kejayaan untuk mimi juga biarlah semagat mak n bapa ada di dalam diri mimi setiap saat... mimi rindukan mak n bapa sangat2... kalaulah mak n bapa ada, nak ja mimi crita macam2 ... mak.. bapa... moga kita akan berjumpa di sana bersama abang dan adik2... setiap hari mimi berdoa agar kita berjumpa dalam setiap mimpi mimi supaya hilang segala rindu di hati ini... mak...bapa..jangan risau, selagi mimi bernyawa di atas muka bumi Allah ni, mimi akan jaga adik2 malah akan sentiasa memberi kebahagian kepada mereka supaya tidak ada erti sedih buat mereka... insya Allah.... Hanya Allah saja yang tahu betapa mimi rindu mak dan bapa, hanya Allah ja yang tahu betapa mimi nk jmpa mak n bapa... Semoga kita ketemu di sana.... sayang mak n bapa .....



BAPA & MAK

Wednesday, June 16, 2010

Bingkisan Dari ku...


aku baru masuk ke dunia blog...

Teka Teki


2 tiga kucing siam
mana nak sama kucing hitam
kalau anda suka sham
sila jangan kacau maritam